Aniek Geerdink

Aniek Geerdink groeide op in Rolde en is tegenwoordig werkzaam als freelance tv-producer en redacteur. Eén van de programma’s die ze maakt is het populaire ‘Wie is de Mol?’, met zo’n 3 – 3,5 miljoen kijkers per aflevering één van de best bekeken programma’s van de Nederlandse televisie. Aniek blikte met videobeelden en foto’s terug op een aantal hoogtepunten en gaf een mooi inkijkje in wat voor logistieke operatie het produceren van zo’n programma met zich meebrengt. Op het hoogtepunt startten de deelnemers in vijf verschillende landen en tijdzones en voerden zij tegelijkertijd dezelfde opdracht uit. Er gingen bijna 200 koffers mee en er werden vele vliegtickets geboekt. Alles onder de grootste geheimhouding (van plaats, van deelnemers en natuurlijk van De Mol). Van die zaken die je als kijker niet ziet, maar die wel zeer belangrijk zijn. De aanwezigen waren hiervan zichtbaar onder de indruk. Net als met ondernemerschap is de grootste uitdaging de creativiteit, het steeds weer vernieuwend willen zijn en het vorige succes weer willen overtreffen.
Gerard Kemkers

Gerard Kemkers is oud-schaatser en schaatscoach en was daarin zeer succesvol. Als schaatser behaalde hij zilveren medailles op het EK en WK Allround en behaalde hij olympisch succes met een bronzen medaille op de Spelen van Calgary (in 1988). Als schaatscoach is hij vooral bekend als de coach van Ireen Wüst, Sven Kramer en Jochem Uytdehaage, die elk meerdere gouden olympische medailles wisten te veroveren. Daarna was hij Manager Topsport en Talentontwikkeling bij FC Groningen. Tegenwoordig is directeur van TalentNED, dat zich richt op het ontwikkelen van talent bij jonge sporters, specifiek in het schaatsen, mountainbiken en wegwielrennen. In zijn presentatie bracht hij een duidelijk onderscheid aan tussen presteren door ontwikkeling en ontwikkelen door te presteren. Daarnaast gaf hij zijn visie op de samenstelling van een goed team, de rol van individuele sporters binnen een team en omgaan met teleurstellingen. Ook blikte hij terug op de hoogtepunten uit zijn carrière. Het publiek kon zijn duidelijke en bevlogen verhaal zeer waarderen.
Uitvaartzorg BijZonder
Tijdens de sponsor- en vriendenavond werd Uitvaartzorg BijZonder gepresenteerd als nieuwe hoofdsponsor van de jeugdafdeling voor de komende zes jaar. Zij volgen daarmee de Rabobank op, die de afgelopen zes jaar hoofdsponsor van de jeugdafdeling was. Rolder Boys is vanzelfsprekend erg blij met deze nieuwe hoofdsponsor en eigenaar Peter Hendriks lichtte op de bijeenkomst toe wat hem ertoe bracht deze stap te zetten.
Meer informatie daarover is hier te vinden.
Meer informatie (sponsor of vriend worden)
Foto’s van de sponsor- en vriendenavond
Janny Dekker was aanwezig en maakte een mooie reportage van de avond,
hier te bekijken. Hartelijk dank daarvoor.