De Financiële Commissie is een adviescommissie van het bestuur op het gebied van financiële zaken. Aanleiding voor de instelling van de commissie is onder andere dat door de aanstaande privatisering van de gebouwen het financiële gebeuren binnen de vereniging complexer wordt. De vereniging is - door overdracht van gebouwen - verantwoordelijk voor het onderhoud aan en vervanging van deze zaken en zodoende zullen er vaker dan nu het geval is investeringsbeslissingen moeten worden gemaakt. Naast de noodzakelijkheid die door de privatisering ontstaan is, bestaat er binnen de vereniging al langer de behoefte om de inzichtelijkheid in het financiële reilen en zeilen te vergroten.
Het regelmatig adviseren van het bestuur ten aanzien van het te voeren financieel beleid in de ruimste zin van het woord, maar meer specifiek ten aanzien van:
De communicatie tussen het bestuur en de commissie verloopt via het dagelijks bestuur, met de penningmeester als eerste contactpersoon.
voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!
Sommige widgets kunnen meerdere malen worden toegevoegd. Bij meermaals toevoegen wordt achter de widgetknop aangegeven hoeveel keer de widget is toegevoegd.