Terugblik Algemene Ledenvergadering 25 november 2019

3 december 2019 23:00

Op maandag 25 november jl. werd bij Grand Café Hofsteenge de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering van Rolder Boys gehouden. Bijna 70 leden waren hierbij aanwezig. De vergadering werd gestart met een minuut stilte om het overlijden van lid van verdienste Henk Zuidberg, lid en oud-hoofdsponsor John Hofsteenge sr. en de seizoenkaarthouders Evert Jan Lieben en Luchienus Eiten te herdenken. Aansluitend werden zoals gebruikelijk de notulen van de vorige Algemene Ledenvergadering en het jaarverslag over het seizoen 2018-2019 vastgesteld. De financiën kwamen uitgebreid aan bod, omdat naast het financieel jaarverslag over het seizoen 2018-2019 en de begroting en contributie voor seizoen 2019-2020 ook de financiële afwikkeling van de verbouwing van de kantine werd besproken. Met dank aan een goede samenwerking tussen vrijwilligers en sponsoren kon gemeld worden dat de verbouwing binnen het budget gerealiseerd is. Ook de cijfers over seizoen 2018-2019 zagen er goed uit. Nadat de vergadering op advies van de kascommissie het bestuur decharge had verleend en de begroting en contributie werden vastgesteld werd er gepauzeerd. Na de pauze kwam het hoofdstuk “Verenigingszaken” aan de orde. Vanuit het bestuur werd een toelichting gegeven op en konden vragen worden gesteld over een viertal onderwerpen, te weten (1) de organisatie van de jeugdafdeling en het voetbaltechnisch beleid, (2) de stand van zaken rondom clubkleding en de webshop, (3) de stand van zaken rondom het veiligheidsbeleid en de implementatie van de Risico-Inventarisatie en Evaluatie [RI&E] en (4) de stand van zaken voor wat betreft de uitvoering van het meerjarenbeleidsplan 2015-2020. Er kon worden gemeld dat van de 17 meerjarendoelstellingen inmiddels 11 volledig afgerond zijn, dat er vijf nog in uitvoering zijn en dat er met één doelstelling nog gestart moet worden. De belangrijkste focus voor aankomend seizoen is de jeugdafdeling, met name de kwaliteit van begeleiding en de ontwikkeling van jeugdtrainers, zorgen voor voldoende aanwas voor het meisjesvoetbal en de aansluiting van de jeugd op de senioren (zowel jongens en meisjes). Verder werden alle vrijwilligers op wie in het afgelopen seizoen door Rolder Boys een beroep kon worden gedaan werden bedankt voor hun inzet. Specifiek dank werd uitgesproken voor de commissieleden die na afgelopen seizoen met hun functie in de Jeugdcommissie, de Businessclub en de Supportersvereniging. Harry Hoving werd bedankt voor zijn tien jaren als consul, hij heeft het consultaat per begin van het seizoen overgedragen aan Henk Bos. Geert Bos ontving een bloemetje voor zijn ondersteuning bij het maken van het financieringsplan van de verbouwing van de kantine. Een woord van dank was er ook voor Klaas Hoven en Anne Veenstra van het Rolder Historisch Gezelschap [RHG], die zich het afgelopen jaar hebben ingezet voor het digitaliseren van foto’s en krantenartikelen in het archief van Rolder Boys. Er waren diverse jubilarissen die in het zonnetje werden gezet. Bert Albring, Cas Franke, Janko Lijfering, Bas Luinge, Martin Ratering en Henk Sipma waren allen 25 jaar lid van Rolder Boys. Zij ontvingen allen de zilveren speld. Ronald Sipma ontving een oorkonde omdat hij 40 jaar aaneengesloten spelend lid van de vereniging is. Jaap Dekker en Adrie Kuik vierden hun 50-jarig jubileum bij Rolder Boys en ontvingen de gouden speld. Jan Henk Hommes werd herbenoemd als bestuurslid Voetbaltechnische Zaken. Wim Hoitzing trad terug als voorzitter van Rolder Boys en werd opgevolgd door Jasper Ottens. Peter Deenen werd benoemd tot nieuwe penningmeester. Wim werd aansluitend benoemd tot erelid vanwege zijn langjarige inzet en bijzondere verdiensten voor de club. Nadat er geen verdere rondvragen waren werd om 22.30 uur een bewogen avond afgesloten en voortgezet aan de bar van Grand Café Hofsteenge, dat hartelijk bedankt werd voor de ontvangst. De Algemene Ledenvergadering was weer een mooi moment om te zien hoe groot de betrokkenheid van de leden bij onze mooie vereniging is. Dat geeft veel vertrouwen voor de toekomst!

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!